آموزش SEO
نوشته شده توسط : افشین رفوآ

آموزش SEO

 

آموزش سئو-سئو-تگh1-موتور جستجوی گوگل-بهینه سازی سایت-بهینه سازی وب سایت

کسی منکر این نیست که تگ h1 از اهمیت زیادی در سئو سایت برخوردار هست و تمام فعالان حوزه بهینه سازی سایت وجود تگ h1 را ضروری می دانند و تگ h1 این امکان رو به موتور های جستجو می دهد که بهتر محتوای سایت شما رو درک کنند. اما شما حتما این قانون رو شنیدید که باید توی هر صفحه فقط  یک تگ h1 وجود داشته باشه. خوب این حرف تا حدودی درست هست ولی چنین قانونی صد رد صد هستش. می خواهید بدونید چرا ؟ پس این مقاله رو با دقت بخونید.

 

قانون استفاده از تنها یک تگ h1

سال های سال است که گفته می شود که باید تنها از یک تگ h1 استفاده نمود . این مورد بار ها و بار ها هم توسط کسانی که با بهینه سازی سایت آشنا هستند در انجمن ها و سایت ها به کاربران تازه کار توصیه می شود. شرایطی که این قانون رو بوجود آورده :

  • از اونجایی که هر صفحه می تونه فقط یک عنوان داشته باشه پس باید از یک تگ h1 استفاده نمود.
  • تگ h1 به کاربر در مورد محتوایی که در اون صفحه خواهد خوند اطلاع می دهد.

 

خوب اگر این دو تا اصل رو در نظر بگیریم چون تگ h1 عدد یک داره پس یک بار و تگ h2 چون دو هست باید دوبار ولی می دونید که این طوری نیست و ما توی هر صفحه بیشتر از دوبار ممکنه از h2 استفاده کنیم. یک بار دیگه بیاید که شماره اول این شرط رو بخونیم “از اونجایی که هر صفحه می تونه فقط یک عنوان داشته باشه پس باید از یک تگ h1 استفاده نمود.” به نظر شما این قانون نسبی نیست ! بیشتر اوقات ما در صفحات اول سایت های پرتال مانند که صفحه به چند بخش تقسیم شده ما بیشتر از یک عنوان در صفحه داریم . منظور من عناوین اخبار نیست منظورم بخش ها یا همون Sections هست. اگر به طور مثال ما در اون بخش یه قسمت آخرین خبر ها رو داشته باشیم و در قسمت دیگه آخرین ارسال ها رو مطمئنا ذات صفحه ما دو قسمتی هست مگر اینکه ما نادیده بگیریم یا به خاطر این قانون خودمون رو به کوچه علی چپ راهنمایی کنیم !

نقض قانون استفاده از تنها یک تگ h1

همون طور که می دونید من توی صفحه اول تات وب من از دو تا تگ h1 استفاده کردم. ولی خوب شما احتمالا تا الان با خودتون گفتید که همه اینایی که گفتی درست ولی از کجا که معلوم حرف تو درست باشه یه دنیا دارن می گن که نه ! در جواب باید بگم که استفاده از چند تا تگ h1 تا به حال چندین هزار بار از بخش پشتیبانی مدیران سایت گوگل پرسیده شده و در یک ویدئوی رسمی که در وبلاگ وب مستر سنترال گوگل هست آقای Matt Cutts که سرپرست این بخش جستجو هست دقیقا این جواب رو به صورت رسمی داده . به نظر شما اگر خود گوگل می گه مشکلی در استفاده از چند تا تگ h1 نیست آیا بقیه می تونن بگن گوگل غلط کرده ما از گوگل که موتور جستجو خود گوگله بیشتر می دونیم ؟!!!!

البته این مورد رو دقت داشته باشید که طبق صحبت آقای Matt Cutts درسته می شه چند تا تگ h1 داشت ولی دیگه درست نیست کل صفحه رو پر کنیم از تگ h1 . مطمئنا هم اینکه از لحاظ ظاهری قشنگ نمی شه و هم اینکه درست نیست.به یاد داشته باشید در بهینه سازی سایت هیچ چیز صد در صد نیست و همه چیز نسبی هستش





:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: